Aineistot

Päivitetty: 25.4.2023 0.01

Maaseutuoikeuden Seuran järjestämä kevätseminaari 4.4.2023 klo 14-15.30 pidettiin Tieteiden talolle (Kirkkokatu 6, Helsinki; Sali 208) hybridinä.

Johtava asiantuntija Vesa Kahilampi maa- ja metsätalousministeriön ruokaosastolta alusti ajankohtaisesta aiheesta ”FileMaa- ja metsätalouden uudet valtiontukisäännöt”.

···

Huoltovarmuus ja ruokaturva puhuttavat. Maaseutuoikeuden Seura ry järjesti aiheeseen liittyen seminaarin Tieteiden talolla 8.11.2022 klo 14. Aiheesta esitelmöi neuvotteleva virkamies Jukka Virolainen maa- ja metsätalousministeriöstä. Jukka Virolaisen esitys löytyy täältä: PDF icon Maaseutuoikeuden Seura ry seminaari - markkinatilanne ja huoltovarmuus 2022-11-08.pdf

···

MOSin 30-vuotisjuhlassa 30.10.2019 kuultiin maa-ja metsätalousministeri Jari Lepän tervehdys, Prof. Dr. Rudolf Mögelen juhlapuhe, toiminnanjohtaja Jonas Laxåbackin PDF iconesitelmä tuottajien näkökulmasta maatalousoikeuden tulevaisuuteen sekä professori emeritus Erkki J. Hollon PDF iconesitelmä maatalousoikeuden kehityksestä.

···

MOSin syysseminaarissa 2018 Kari Valonen MMM:sta esitteli PDF iconEU:n yhteisen maatalouspolitiikan uudistusta ja Luken Jyrki Niemi pohti PDF iconuudistuksen vaikutusta suomalaiseen maatalouteen.

···

MOSin kevätseminaarissa 2016 hallitusneuvos Vilppu Talvitie esitteli PDF iconmetsähallituslain uudistusta, ympäristöjohtaja Liisa Pietola puhui PDF iconilmastopolitiikasta maa- ja metsätalouden näkökulmasta ja varatuomari Risto Airikkala kertoi PDF iconhajajätevesilainsäädännön kehittämisestä

···

CEDRin kaksi kertaa vuodessa julkaiseman Journal of Rural Law'n numerot löytyvät täältä.

···

CEDRin Potsdamin seminaariin (syyskuu 2015) Suomi toimitti PDF iconraportin komissioon III.

Samaisen seminaarin komission II  PDF iconpäätelmät ovat saatavilla englanniksi.

PDF iconPäätelmät komission III työstä ovat ranskaksi.

···

MOSin kevätseminaarissa 2015 pidettiin kaksi alustusta: johtaja Juha Mäntylä kertoi PDF iconbioenergian mahdollisuuksista ja vanhempi hallitussihteeri Hannu Miettinen alusti PDF iconGM-kasvien viljelystä.

Kuvassa Juha Mäntylä aloittamassa esitystään.

Mäntylä, MOS kevätkokous 2015

···

CEDRin Luzernin seminaarin (2013) maaraportit löytyvät täältä: PDF iconosa 1 ja PDF iconosa 2

···